| 					  
						 
                        01
					     
				      De leerlingen  gaan constructief om met verschillen tussen mensen en levensopvattingen. [Eindterm  2 socioculturele samenleving (context 7)].
					   02
					     
					    De leerlingen illustreren hoe een democratisch  beleid het algemeen belang nastreeft en rekening houdt met ideeën, standpunten  en belangen van verschillende betrokkenen. [Eindterm 10 politiek-juridische  samenleving (context 5)]                      
					   
						03 
						De leerlingen illustreren de rol van de media en  organisaties in het functioneren van ons democratisch bestel. [Eindterm 7 politiek-juridische  samenleving (context 5)]. 04 
					  De leerlingen tonen aan dat het samenleven in een democratische  rechtsstaat gebaseerd is op rechten en plichten die gelden voor burgers,  organisaties en overheid. [Eindterm 5 politiek-juridische samenleving (context  5)] 
                      05 
					    De leerlingen erkennen de rol  van controle en evenwicht tussen de wetgevende, uitvoerende en rechterlijke  macht in ons democratisch bestel. [Eindterm 6 politiek-juridische samenleving  (context 5)] 
06 
					    De leerlingen onderscheiden de  hoofdzaken van de federale Belgische staatsstructuur. [Eindterm 8  politiek-juridische samenleving (context 5)] 
 
07 
					    De leerlingen leggen met  voorbeelden uit hoe welvaart wordt gecreëerd en hoe een overheid inkomsten  verwerft en aanwendt. [Eindterm 1 socio-economische samenleving (context 6)] 
08 
					    De leerlingen geven aan hoe zij kunnen deelnemen aan  besluitvorming in en opbouw van de samenleving. [Eindterm 1 politiek-juridische  samenleving (context 5)]
                         09 
					    De leerlingen zetten zich actief en opbouwend in voor  de eigen rechten en die van anderen. [Eindterm 4 politiek-juridische  samenleving (context 5)]
                         10 
					    De  leerlingen leren hoe het Federaal Parlement wordt samengesteld en wat de verschillende  taken van het Federaal Parlement zijn.  
                        11 
				      De  leerlingen leren de feitelijke werking van de parlementaire besluitvorming  kennen en zien in dat politieke beslissingen hun leven rechtstreeks  beïnvloeden.   
terug |